...

Datum: 2011-11-20 / Tid: 09:56:23
Just nu är det inga roliga grejer som händer härnere. Ingenting jag vill skriva här för det angår bara "familjen", men det kommer bli en jobbig tid framöver.
Har sovit en timma inatt, sen hände det lite saker och efter det så jag kunde inte somna om.
Hostan som jag har fått gjorde det inte lättare att somna om.

Kom till baren vid halv 9 imorse. Satte mej vid datorn och väntade på Alex. Han kom vid halv elva, hade en pratstund med honom och vid halv ett tiden somnade jag som en gris i beanbagsen.
Jag vaknade av att han kastade grejer på mej, ni som känner mej vet att jag alltid är grinig när jag tagit en nap, så han fick höra en salva svordomar på både svenska och engelska innan jag vände på mej och somnade om. Hann nog bara somna innan han kom och försökte lyfta upp mej och sa att jag hade telefon. Jag sa bara: Be mamma ringa lite senare, säg att jag sover. Nä det är inte din mamma sa han. Jag var så trött och irriterad så jag sa att be vem det nu än är att ringa tillbaka senare. Nä säger han det är viktigt så du måste ta det nu.
Masade mej upp men fick världens överraskning när det var självaste Derek i telefon!!!!
3 veckor sedan jag hörde rösten på han och det var verkligen en ljuspunkt i detta mörker vi är i nu.

Surrade med honom en halvtimma ungefär och när vi ska lägga på säger han att han kommer tillbaka runt jul, men han tänker inte berätta exakt när. Försökte pressa ur honom det men det gick inte. Så det får bli en överraskning.
Paulie kommer oxå :D

Med allt som händer här nu vill charlie att jag ska flytta tillbaka hit till phuttasa. Rum nr 101 som ligger bredvid köket är tomt och det är ju inget rum som någon kommer vilja bo i, förutom jag då. Men Reeza den envisa jäkeln tror att dom kommer kunna hyra ut det till folk. Jag ska slå på charmen senare och TVINGA honom att låta mej flytta in dit. Charlie ska försöka övertyga honom. Förhoppningsvis flyttar jag tillbaka hit i slutet på denna månad.

Charlie, Alex och Reeza har ett lite möte här utanför och precis när jag skrev att jag tänkte övertyga honom om att flytta tillbaka hit så bad dom mej komma ut och Reeza frågade om jag ville flytta in där. JAAAA!! Han försökte med allt för att jag skulle säga nej.
-Det finns ingen ac..
-Bryr jag mej inte om.
-Det kan komma in kackerlackor..
-Bryr jag mej inte om.

Reeza till charlie: jag tror fortfarande vi kommer kunna hyra ut rummet, vad gör vi då?
Charlie- Om nån vill hyra för exempel 2 dagar får Elina sova på våran soffa.

Alex till Reeza: Om någon nånsin kommer att vilja hyra det rummet lovar jag att bada din hund.
Reeza: Om någon vill ha rummet tar du hunden en månad.
Alex: Deal!
Sen skakade dom hand på det.

Denna dag blir bara bättre och bättre.

Nu ska jag gå in i mitt blivande rum, byta om och göra mej iordning för kvällen.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Det var väl härligt att du fick lite positiva saker som piggar upp :)

Puss o kram

2011-11-20 @ 10:43:31
Postat av: Jimmie (My life in Thailand)

Vad kostar rummet per natt? Vet nog flera som kan tänka sej att bo där...

2011-11-20 @ 10:58:50
URL: http://jimmieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0