1:a augusti

Datum: 2012-08-01 / Tid: 05:55:38
Tank att det redan ar augusti. Tiden gar verkligen fort.
Snart ett ar sedan jag lamnade sverige och det kanns. Saknar min familj och vanner sa otroligt mycket. Hade varit trevligt att bott en tag resa fran nara och kara. Men tyvarr sa ar det ju inte sa.

Ikvall borjar jag jobba 17.30. Har inte gjort mycket idag. Tvattat, atit sill och agg och sett pa tv. Fick en trevlig overraskning nar jag kollade kylen haromdagen och sag att jag hade en burk senapsill kvar :D. Far flirta med Derek nar jag blir sugen pa sill igen sa kanske han skjutsar mej till IKEA.

Jag satt och kollade pa lagenheter forut och hittade en som sag okej ut for 285 dollar i veckan. Vi har satt gransen pa 300 i veckan sa det var ju passande. Men innan vi har sparat ihop tillrackligt med pengar for att flytta kommer den vara borta :(

Nu vantar jag pa att D ska komma hem, da ska vi till doktorn och kolla vad provsvaren fran mitt kiss visade. Skulle ha gjort det for 2 manader sen men det har inte blivit av.
Sen ska vi boka dit hos migration office. Dom kan hjalpa sa jag far permanent recidence. Det kommer kosta pengar, for mycket pengar. Mellan 1000 dollar till 5000 dollar. $1000= 7400 kronor sa ni kan ju tanka er om det blir uppemot 5000 dollar :/.
Men vad gor man?
Jag vill ju vara med Derek och for att stanna maste jag ha svart pa vitt att jag kan vara i detta land och som allting annat ar ingenting gratis.
Vi far se hur det gar.
Det var nanting mer jag skulle skriva men jag kan inte komma pa vad. Jag far val skriva nar jag kommer pa det.

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0