Appelpaj och rabarber

Datum: 2012-08-05 / Tid: 06:21:39
Igar tog jag en sovmorgon och klev inte upp forran halv elva. Pappa ringde nar jag gjorde frukost och det var en fin overraskning. Kul att prata.
Jag borjade jobba klockan ett igar. Halv ett stog Derek i duschen. Nar klockan blev 20 i ett och han inte kommit ut gick jag in for att saga att vi maste aka. Stackarn star over tvattstallet och blodet bara rinner fran nasan. Det var blod i hela handfatet och jag trodde saklart att han blodde nasblod. Sen ser jag att bloder kommer fran ett sar mitt pa nasan, jag fragade om han slagit nasan men det hade han inte. Han hade haft som en finne eller nagot dar och nar han tvattade ansiktet med svampen maste det ha rivit upp whatever det var. Blodet ville inte sluta rinna, och det var bara en liten liten prick till sar.
Jag fick hjalpa honom pa med klader medan han holl tryck mot saret. Vi tog med en hel toa rulle till bilen men nar vi borjade aka slutade det helt tvart. Konstigt.
Senare berattade han att han rakade knapa pa den lilla skorpa som blivit och vatten fallet startade igen. Skumt.

Jag hann iaf i tid till jobbet och jobbade i sportbaren. En timma senare blev tjejen pa gaming sjuk och behovde ga hem sa jag tog over efter henne. Det gick bra :)
Jobbade pa gaming i 3,5 timma innan nasta kom och loste av mej och resten av kvallen var jag i sportbaren. Gick hem klockan 20 sa det blev 7 timmar igar. Money money!

Ikvall ar det jag som har hand om middagen i resturangen sa jag borjar 17.30 och slutar nar det blir tomt pa folk, vilket lar bli mellan halv 9-9.

Jag hade sa mycket energi forut sa jag bestamde mej for att baka en appelpaj. Har inte bakat appelpaj pa flera ar men den ser god och ut och den luktar gott sa vi far hoppas den smakar gott. Jag tankte provsmaka ikvall nar jag kommer hem fran jobbet.

Jag sag rabarber pa affaren for ett tag sedan och nasta gang tanker jag kopa nagra och gora paj pa dem. Derek vet inte ens vad rabarber ar och jag undrar om han kommer tycka det ar gott. En annan har ju vaxt upp med rabarber men om jag smakade det for forsta gangen nar jag ar 30 vet jag inte om jag skulle tycka det var en san hojdare. Surt och javligt.
Men jag tycker det ar gott iaf :)

Nu ar det bara att vanta tills klockan slar 5 sa blir det att fara till jobbet da.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Ha ha, du får väl låta bli att låta honom smaka på den råa rabarbern utan vänta tills pajen är klar. Annars lär han nog inte våga smaka på den... :))

2012-08-05 @ 10:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0