Chicken parmigiana

Datum: 2012-08-12 / Tid: 02:02:35
Gardagen pa gaming gick bra. Fick till och med lite dricks som aussies annars ar valdigt snala med. Det var menat att jag skulle jobba till 17 men den som skulle ta over efter mej dok inte upp forran 17.30 sa det blev en extra halvtimma som jag inte sa nej till :)
Jag hoppas hon kommer sent idag ocksa.

Igar gjorde Derek chicken parmigiana. Det ar en av mina favorit ratter har. Sa himla gott. Derek stog for kycklingen och jag gjorde potatismosen och salladen.

En lektion i hur man gor chicken parmigiana


Man tar kyckling schnitzlar och kor dom i ugnen eller i stekpannan tills dom fatt lite farg



nar dom har fatt fin farg smetar man pa tomatpur'e...



...och kryddar med oregano eller valfri krydda



Pa med skinka...



... och avsluta med riven ost och riven parmesan ost och sen in i ugnen tills osten smalt och fatt farg




Gott med potatismos och sallad till. Mosen ar hemgjord :)


Materkocken som aldrig vill visa sitt ansikte pa kort :(



Jag far val sta for ansiktsbilden da :P
Tycker absolut att ni ska testa gora kycklingen mycket gott och mycket enkelt.

Det blev ingen Ekka igar forresten. Far se om vi far dit till veckan.

Nu ska jag ata jordgubbar och mjolk och sen gora mej klar for jobbet och forsoka hitta motivationen.

Ha de

Kommentarer
Postat av: Lindis :)

Sötnos du är :D hoppas du har de bra gummsan :) kramar!!



//Linda :)

2012-08-12 @ 11:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0