Den senaste veckan

Datum: 2012-08-22 / Tid: 01:19:50
Nu har jag varit lat nar det galler datorn. Eller inte lat heller, jag har varit sa himla trott efter jobbet sa jag har inte ens orkat uppnat datorn.
Forra veckan blev det 6 dagars jobb och jag tror jag fick ihop 37 timmar. Blev ett stort leende nar jag kollade lonen idag :)

I mandags jobbade jag delat skift i resturangen och igar jobbade jag 10-17 i sportbaren. Idag och imorgon ar jag ledig och det kanns saaa skont. Jag vaknade klockan 7 imorse och drog ivag pa en promenad. Vadret var harligt, kandes lite som tidiga hosten i sverige och precis nar jag skulle kliva in i huset borjade det regna. Hade tankt gatt till shopping centret senare och ata lunch. Trist att luncha ensam men jag kan inte sluta tanka pa deras toastade foccacia (stavning?) som jag och Derek at for nagra veckor sedan. Far se hur vadret ar senare.

Onsdagen forra veckan for vi ivag pa Ekka. Det var sa himla mysigt.
Vi for dit sa vi var dar vid 17. Vi kollade forst pa lite djur. Kossor, hastar, hons och nyfodda lamm. Dom hade till och med en laktare man kunde sitta pa och titta nar faren fodde. Nar vi gick forbi dar hade det precis kommit ut ett litet lamm. Sa sot.
Nar vi var nojda med djuren kopte vi varsin dagwood dog, eller pluto pupp som de oxa kallas, och det var valdigt gott. En varmkorv inuti nanting friterat. Det lat inte sa lockande men det var riktigt gott.
Efter det blev det karusell akning. Jag har inte akt karusell sen jag och Erca var pa liseberg 2010 sa det var pa tiden. Nar karusellen stannade hojde de upp golvet under oss, vi vantade pa att de skulle slappa loss oss men istallet sankte de ner rampen igen och vi fick ett extra ak. Det var en kamera man som formodligen jobbade dar som satt bakom mej och Derek och vi tror han sa till karusell skotaren att aka en gang till. Andra gangen var even roligare. Mer snurr.

For nagon vecka sedan pratade jag och Derek om spokhus och jag fragade om de hade nat spokhus around here. Han visste inte riktigt men pa Ekka hade dom det :D
Hollywood horror hette det och jag tror det var scener fran 12 olika skrackfilmer. Jag alskar spokhus!! Till och med Derek hoppade till nagra ganger. Jag trodde mannen fran motorsags massakern skulle kapa fotterna pa mej, fick hoppa over motorsagen i panik och Derek holl pa att skratta ihjal sig. haha.
Derek spelade lite gosedjurs spel for han ville vinna nanting till mej, jag fick en stor mjuk elefant. Naaaw.

Klockan 20.30 hade de fyrverkerier och medan vi vantade in dem kopte vi lite showbags med godis :)

Fyrverkerierna var jattefina och holl i sig i en kvart. Vi bada stupade i sang efter den kvallen med roligt hade vi.


Jag sa till Derek att inte ga nara tjuren men han ville inte lyssna :)



Far och bebisar



Litet lamm



Hons





Dagwood dog





Karusellen vi akte :)



Spokhuset!!!



min alskade min <3



hehe



fyrverkerier





Showbags. Koala caramello ar min favorit har i austarlien.



Gosebjornen Derek vann at mej

Det var nagra bilder fran onsdagen.

I mandags fick jag lana forsta sesongen av true blood av Sherry pa jobbet sa jag ska ta och kolla ett par avsnitt nu. Forsoka komma ikapp Derek som haft maraton nar jag jobbat ;)

Ha de!


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vad kul med bilder :)

Vilken gullig elefant du fick! Men den där korven så lite mystisk ut... Kramis

2012-08-23 @ 09:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0