Australia zoo

Datum: 2012-03-12 / Tid: 03:50:52
Igar for vi ivag pa Australia zoo.
Det ar krokodil jagaren Steve Erwins zoo. Alla vet val vem den token var. Det kom ju inte som nagon chock nar han dog men att han dog av en stingrocka och inte en krokodil var ju lite ovantat.

Pa vag mot zooet stannade vi pa donken for frukost och det ar forsta och sista gangen jag at frukost darifran. Nagra tuggor fran en sausage mcmuffin var det enda som gick ner. Mcdonalds ar inte gott!!

Zooet var iaf hur bra som helst. Massa spannande djur och fint vader. Dit vill jag absolut tillbaka igen. Tar ju bara en halvtimma harifran sa det ar ju inte farligt.



Pavag in!



Odla :)



En av alla krokodiler. Eftersom Steve alskade krokodiler fanns det manga sadana. Krokodilen pa bilden var fodd pa 1930 talet sa den var gammal.



Vi gick pa Crocoseum for att titta pa en show. Det var faglar, ormar och krokodiler. Jag skulle da inte sta sadar nara en ett sant moster.



Maaat

Efter showen gick vi vidare mot koalorna. Dom ar ju sa goa.




Sa kramgoa.



Sota lilla gos



Stenade nallar. Lite for mycket eucalyptus :)



Stekarn



Fran sota koalor gick vi till dessa fula varelser. En Tasmanian devil.



Tasmanian Devil



Vilda odlor sprang runt lite har och dar pa gangarna mellan djuren.



JATTE skoldpadda.



En modell efter den riktiga krokodilen Cameron som var 8 meter lang!!!


Cameron ater min Derek. hahaha



Sen hittade vi fler koalor :)

Vi hittade ett litet tag som skulle ta oss till afrika sa vi hoppade pa det :)



En man stog efter vagen med en gepard.



Framme i africa fanns det giraffer...



...noshorningar
och zebror.
Derek tog aldrig nagon bild pa zebrorna.



Fina giraffer



Efter Africa tog vi en promenad till Asien och tittade pa en tiger shop. Var en ganska trakig show men vi fick se tigrar iaf.



I asien hade ju dom sjalvklart elefanter :)

Sen gick vi vidare mot kangaroos!!!

















Ett myr piggsvin :) Dom sag roliga ut.



Sen tittade vi lite koalorna innan vi for darifran.

Dessa bilder var fran Dereks kamera sa men jag ska lagga ut mina bilder nandag framover.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Broder Mattias

Vad avundsjuk jag blir! Vill också dit:D

2012-03-12 @ 08:14:02
Postat av: Mamsen

Koalorna är mina favoriter, dom ser så himla goa och snälla ut :) Vad fina bilder och kul att se dig! Du är sååå fin.

Puss o kram

2012-03-12 @ 09:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0