Lat

Datum: 2012-11-26 / Tid: 16:11:03
Hej alla!
 
Den senaste veckan har jag legat pa latsidan nar det galler datorn.
Kollar allt mer sallan facebook och hela veckan har jag tankt att jag ska sla igang datorn och blogga men jag har inte orkat. Lat ar ordet.
 
Ja lordagen blev inte som vantat. Jackie som planerat for mohippan skickade ett sms till mej att hon var sjuk och sa att vi fick lov att lamna henne hemma. ALDRIG sa jag. Hon ska vara mitt vittne och hon hade ordnat med grejer sa jag ville inte ha den utan henne.
Kacie och Jacq som jobbade kvalls skiftet i bistrot kom precis nar jag fatt jackies sms och de hade har och makeup redo sa de bara kunde byta om nar de slutat. Fick sa daligt samvete da de fatt skjuts till jobbet och allt sa jag sa att vi kan ga ut anda, men bara for drinkar och dans.
Jag tog en drink innan jag travade hemover. Gjorde mej ordning sen kom nya tjejen pa jobbet, Danielle, och hamtade upp mej. Vi tva at middag medan vi vantade pa att tjejerna skulle sluta. Klockan halv tio skjutsade snalla Tara oss till Eatons hill hotell och det blev party resten av kvallen.
Derek hamtade mej vid ett tiden och da var jag nojd.
Jag kanner att jag haft mitt roliga med utgang. Visst hade jag roligt med tjejerna men hela tiden ville jag bara hem till min blivande man.
 
Gardagen (sondagen) var bade bra och traumatisk for mej. Vi borjar med traumat.
Jag ligger och i soffan och ser pa tv, dereks lur ringer sa jag pausar tvn, medan han pratar stirrar jag upp i taket. Tycker det vita taket ser lite annorlunda ut an vad det brukar gora. Att det gjorde!
Det var SPINDLAR overallt! I taket, pa vaggarna, ja overallt. Jag far panik for jag vet inte vart jag ska ta vagen. Springer in pa badrummet men dar ar dom oxa, hittade fristaden i sovrummet men nar jag springer mot sangen krasar nagot under min fot. En halvstor kackerlacka. Jag var redo att leta nytt hus.
Nagon snusk spindel maste ha lagt ett agg i varat hus, eller alldeles utanfor for det var sakert 30 spindlar i taket och pa vaggarna och alla sag likadan ut. Derek gick runt och sprejade medan jag bad till gud och jesus och allt vad jag kunde komma pa inne i sovrummet. Han var till och med tvungen att sopa golvet nar alla spindlar var sprejade for det lag doda spindlar overallt. Mamma!!
Sag imorse att spindelsprejen snart ar slut sa jag maste lagra upp med mer for den ar verkligen superbra. Behover inte komma alltfor nara monstren, speja skiten ur dem och ser dor de. Maaha!
 
Det roliga var att jag fick ett ovantat samtal fran sverige och goteborg. Det var Bernard och Birgitta som ringe for att gratulera oss till forlovningen. Det var sa himla roligt att prata med dem.Verkligen ett uppskattat samtal. Tack sa mycket.
 
Nu har jag slutat jobbet for en timma sedan men har san lust att prata med min van Frida sa jag vantar och ser om hon ser mitt facebook mejl att jag ar tillganglig for skype date. Hoppas hoppas :)
Annars far vi skypea imorgon.
 
Ha de gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0