Smorgas tarta!!!!

Datum: 2012-10-10 / Tid: 01:34:47
Hej hej!
 
Jag minns  inte om jag berattade om kafe svea. Om jag gjorde det blir det en kort resume nu. Kafe svea ordnar med fika  en gang i manaden for svenskar down under.
Tyvarr ar det deras sista fika mote for detta ar pa fredag. Men pa fredag finns det smorgas tarta, korv med brod och gurkmajonnas. Hur gott later inte det for mej som saknat det sa mycket.
Jag skrev ett inlagg pa deras facebook sida och fragade efter adress och tid for pa fredag tanker vi aka dit :) Det ser jag verkligen fram emot.
De ska aven ha en julmarknad den 25:e november!!
Jag antar att det ar en sondag och jag jobbar ju alltid sondag till 17 eller 17.30 men forhoppningsvis har dom den pa kvallen. Om det ar pa dagen kanske nagon vanlig medarbetare kan byta med mej.
 
Haromdagen nar vi kopte frukost fran mcdonalds driven tankte jag pa vad vi sager nar vi bestaller hemma. Men jag kan inte for allt i varlden komma pa vad vi sager nar vi bestaller enn hambugare. Om jag skulle bestalla en bigmac har skulle jag saga: "Can I please have a bigmac meal" Eller nagot i den stilen. Vad sager vi pa svenska? Kan jag be a fa en big mac? Kan ni vara snall och gora en bigmac till mej? Kan jag fa en big mac tack? Det haller pa att driva mej till vansinne for jag vet inte hur man  sager. Hjalp tack!
 
Anywho...
Dereks chef ringde imorse och sa att det inte blir na jobb varken idag eller imorgon. Sa himla frustrerande for Derek har inte haft en full vecka pa over en manad nu. Han borjar bli valdigt nere tack vare att det inte finns na jobb men for att komma in i gruvorna maste han ha olika "tickets" och jag tror att 5 tickets kostar 10 000 dollar. Spara spara!
 
Nu vantar vi pa att Dereks chef ska ringa om Dereks lonebesked. Maklaren behandlar ju inte ansokan forran alla papper ar kompleterade sa jag hoppas att det fortfarande bara ar vi som lagt in en ansokan.
 
Ha en bra dag alla!
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Vi är inte så artig här. Vi säger "hej, jag vill beställa en big Mac. Eller hej, en big Mac ;)

2012-10-10 @ 07:57:28
URL: http://allgren.blogg.se
Postat av: Jenny

HAHAHAHA! Jag och Mattias dog lite nu! :D "Kan ni vara snall och gora en bigmac till mej? Kan jag fa en big mac tack?" Vad söt du är!
Här hemma säger vi: "En Bigmacmeny". Så enkelt var det! ;) Puss och kram

2012-10-10 @ 11:05:58
URL: http://minkostochtraningsdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0