Jag är tillbaka!

Datum: 2013-04-26 / Tid: 23:22:40
Hej allihopa! 
 
Ni är jag tillbak efter ett väldigt långt uppehåll.
 
Jag tänkte jag skulle berätta vad som hänt sen sist. 
Vi har båda fått jobb i ett mining camp. Den som inte vet vad det är ska jag förklara för. Gruv industrin härnere är väldigt stor. Där vi jobbade borrade dom efter olja och gas. Eftersom det är ute i ingenstans behöver arbetarna någonstans att bo och det är de företaget som jag är anställt av fixar. 
 
Vi bodde i baracker som var ihopsatta med varann. Inuti var det som korridorer med rum på båda sidor. Väldigt fina rum var det. Speciellt med tanke på att de var flyttbara.  
Mitt jobb var att städa arbetarnas rum när de var ute på fältet. Det var helt okej jobb. Tyvärr var derek på ett annat camp så det var jobbigt. Speciellt då min gamm telefon inte funkade därute. Därför köpte Derek en iPhone till mej igår så jag kan ha mottagning på nästa swing. 
Vi jobbade 14 dagar och 12 timmar om dagen men nu är vi ledig 14 dagar innan vi sätter oss på flyget till Roma igen och börjar en ny 14 dagars swing. 
men lönen är bra och även fast vi inte ser varann på två veckor har vi två veckor tillsammans varje månad plus pengar att kunna hitta på lite grejer. 
De två veckor jag jobbade spenderade jag inte en spänn. Eftersom vårat camp låg en och en halv timme från Roma city fanns det ingenting att lägga pengar på. 
Maten därute var så himla god. Alltid flera rätter att välja mellan. Det farliga var alla efterrätter och alla små bakelser som fanns i kylen att äta när man blev sugen. 
 
klockan är nu kvart över sju på morron och eftersom jag har klivit upp klockan 5 i 15 dagar är det svårt att kunna sova på morron. Derek verkar då inte ha nå problem för han ligger och snarkar för fullt Och stackars jag har varit vaken sen 6 :). 
eftersom jag använder min iPhone vet jag inte hur detta inlägg kommer gå men vi testar.  
 
när min man vaknar ska vi till the markets och äta frukost och köpa lite kläder. 
 
vi höres lite senare!

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad roligt att läsa vad ni gör. Och skitsnygg tröja. Och en sak till. Det spelar ingen roll vad du äter för du kommer alltid vara en smalis ;) kraam

2013-04-27 @ 17:47:54
URL: http://Http://allgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0