En bra dag

Datum: 2014-03-06 / Tid: 11:28:59
god afton
Efter inlägget igår bestämde jag mej ändå för att gå ut på prommis. Det är ju så härligt att gå efter stranden men tyvärr hade jag så ont i benhinnorna så jag kortade ner rundan från en timma till 40 minuter.
 
Idag var det löning så 10.30 gav jag mej iväg till det stora shopping paradiset pacific fair för att hitta en frissa. 
Tog mej en halvtimma att ta mej dit och innan jag gick in satt jag en stund vid floden och njöt av det fina vädret.
 
 
 
 
Här i Australien har vi något som heter super annuation. Det är ett pensionskonto som arbetsgivaren sätter in pengar på varje månad. Tror att de måste sätta in en viss procent av det du tjänar.
hursomhelst, när jag in på pacific fair såg jag att min super annuation hade ett kontor där (det finns massa olika och där mina pengar går in heter Hostplus) så jag gick in där för att se till att Derek får mina pengar om jag dör. Jag satt och pratade därinne i nästan en timma och det visade sig att jag även har en liv försäkring genom dem på en rejäl summa som jag inte ens visste om. Perfekt tyckte jag då vi de senaste veckorna har pratat om att skaffa sån.
Efter Hostplus kontoret hittade jag en frisörsalong som hade en tid åt mej klockan 13 och det var perfekt för magen kurrade och jag hade 45 minuter på mej att äta lunch Innan jag skulle vara hos frissan.
Det blev pannkakor med grädde och maple syrup på ett café samtidigt som jag läste slutklämmen på min otroligt bra bok. Jag njöt.
 
 
 
Min frissa hette Ronaldo och var från Sydamerika. Allting för honom var "fabulous" och det bara lyste gay om honom så jag blev lite besviken när han i slutet nämnde att han hade en fru. Jag har alltid velat ha en gay frisör. Jag blev jätte jätte nöjd med håret så i fortsättning är det Ronaldo som får göra jobbet.
Senare gick jag på banken och gick runt och kikade lite innan jag såg att klockan blivit nästan 17 så jag skyndade mej till godis affären innan det bar av hemöver.
 
gångvägen ut från pacific fair till stora vägen går bredvid floden och precis när jag skulle kliva ut på gången står det en stor jäkla ödla mitt på gång vägen och ser stroppig ut. Inte vågade jag gå förbi den, visste väl inte om den skulle bitas eller inte och den stog så precis mitt i gången att jag inte kunde gå förbi heller. Jag stog och stirrade Draken i ögonen några minuter innan jag kände mej modig och gick några steg emot den. Tack och lov sprang den av gångvägen och ner mot floden. Jag vann!!
Derek berättade senare att när de blir arg fäller de ut en stor krage och blåser upp sig, som den där lilla dinosaurien i jurassic park. Vill jag inte vara med om. 
 
 
 
Jag kom inte hem förräns klockan var lite efter 17.30 men jag hade en härlig heldag, även fast jag inte köpte annat än godis. Som ska ätas imorn.
 
ha en trevlig dag!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahahahhaaaaaa DRAKEN!! ;D häääärligt med Blogginlägg! I like it! Härligt att du hade en bra heldag ❤️ Kramar!!

2014-03-06 @ 19:25:59
Postat av: Frida

Tack Lina för att du livade upp min dag när du skrev om Draken, så himla rolig läsning! :') Kram Byllan

2014-03-09 @ 19:44:46
URL: http://byllisfrida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0