Fredag

Datum: 2014-03-07 / Tid: 13:46:42
hej hej!
Såklart regnade det imorse när jag gick iväg på affären.
 
 
 
Tar bara ca 20 minuter att gå dit men efter några minuter var jag dyngsur. På tillbakavägen regnade det iallafall inte. Alldeles utanför mataffären finns bageriet med de magiska Berry and white chocolate scones och jag kunde inte motstå att köpa en.
När jag kom hem tog jag en varm dusch, fixade iordning marinaden och la fläskfilén i den och sen satte jag mej framför nyheterna med go frukost.
 
 Vanilj yoghurt men färska blåbär, berry and white choc scone och ett glas tranbärs juice
 
jag sket i att göra grillspett som tanken var. Istället stekte jag röd och grön paprika, lök, körsbärs tomater och ananas och därefter stekte jag fläskfilén i bitar somlegat i marinaden hela dagen. Till det gjorde jag en underbart god potatisgratäng med skivade morötter och lök.
Jag kände mej som en bra hustru för precis när Derek (vrålhungrig) kom innanför dörrn ställde jag maten på bordet. jätte gott blev det.
Marinaden är så enkel och köttet får sån god smak av den. 
olivolja, soja, vitlöksklyfta, grillkrydda, vitlökspeppar och salt. Nam nam.
 
Jag kom på förut att jag faktiskt köpte nånting när jag var på pacific fair igår. Jag köpte en hårinpackning för blont hår hos frissan. Luktar jätte gott.
 
 
Derek är på puben och träffat en kompis som är här en snabbis från Melbourne men jag orkade inte följa med. Tråkiga jag väljer hellre min bok. 
 
Jag ska läsa lite till och sen natta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0